Τελευταία Νέα

Σινεμά – “Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα”

Με παράλληλη καριέρα ηθοποιού (Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς στο «Στέμμα») και σεναριογράφου («Killing Eve»), η 36χρονη Έμεραλντ Φένελ έγινε η πρώτη γυναίκα η οποία προτάθηκε για Όσκαρ σκηνοθεσίας με το ντεμπούτο της πίσω από την κάμερα – έτσι κι αλλιώς, άλλες έξι είναι όλες κι όλες οι αντίστοιχες υποψήφιες.

Από τις πέντε συνολικά πρωτοκλασάτες ακαδημαϊκές υποψηφιότητες της ταινίας της η Φένελ βραβεύτηκε τελικά για το πρωτότυπο σενάριό της, μια ιστορία θηλυκής εκδίκησης with a twist.

H Βρετανίδα δημιουργός κρατάει φυσικά τη μεγάλη ανατροπή της πλοκής για την κατάληξη της ριψοκίνδυνης και «αθόρυβης» πορείας της Κέισι, μιας μοναχικής τριαντάρας με τραυματικό παρελθόν. Ένα σκοτεινό γεγονός, το οποίο συνέβη όσο σπούδαζε ιατρική, την ανάγκασε να παρατήσει το πανεπιστήμιο και να δουλεύει τώρα ως σερβιτόρα σ’ ένα καφέ, μένοντας ακόμα στο σπίτι των γονιών της. Τα βράδια, όμως, η φαινομενικά αφελής και αδύναμη Κέισι συχνάζει σε μπαρ και ντίσκο, προσποιούμενη τη μεθυσμένη και αφήνοντας τους άντρες που προσπαθούν να την εκμεταλλευτούν να την οδηγήσουν σπίτι τους. Εκεί ξενερώνει απότομα «τρομοκρατώντας» τους, συνήθεια την οποία θα αποφασίσει να κόψει όταν δοκιμάσει να κάνει μια σταθερή ερωτική σχέση με έναν παλιό συμφοιτητή της.

Η Φένελ χτίζει μεθοδικά το πλαίσιο το οποίο καθορίζει τον απρόβλεπτο χαρακτήρα της ηρωίδας της, παγιδευμένης από ένα ανίκητο σύστημα φαλλοκρατικής αντίληψης και συμπεριφοράς. Σκηνή τη σκηνή, το απροσπέλαστο προσωπείο της Κέισι «ξεθωριάζει», ρίχνοντας φως στα όσα συνέβησαν προ ετών σ’ εκείνη και την καλύτερή της φίλη Νίνα, η οποία έχει αυτοκτονήσει. Η δεξιοτεχνική διήγηση διατηρεί ένα αγωνιώδες τέμπο, το έντονο χιούμορ αλαφρώνει το κλίμα (βοηθούν και τα χαζοπόπ χιτάκια) και την ίδια στιγμή τού προσθέτει μια αλλόκοτη αύρα, ενώ η ευέλικτη ερμηνεία της Κάρεϊ Μάλιγκαν, στα όρια κωμωδίας και τρόμου, δεν αφήνει το προβλέψιμο στόρι να ξεπέσει στην κινηματογραφική κοινοτοπία.

Είναι όμως προβλέψιμη η αντίδραση της Κέισι όταν βρεθεί μπροστά σε όλους εκείνους οι οποίοι της άλλαξαν επώδυνα το μέλλον και αποφασίσει να τους εκδικηθεί; Η Φένελ επιχειρεί να μας αιφνιδιάσει, και μέχρι ένα σημείο τα καταφέρνει υπέροχα, θέλοντας παράλληλα να μην αφήσει μετέωρο το όποιο αισιόδοξο μήνυμα (απανωτές οι παραπομπές στην «αγγελική» φύση της ηρωίδας της). Έτσι, επιλέγει να φέρει τούμπα την ανατροπή που μας σερβίρει λίγο πριν το φινάλε με κρύο αίμα και να σπρώξει το ρεαλισμό αυτού του φεμινιστικού θρίλερ εκδίκησης ως τα όρια (της υπερβολής), σίγουρη πως μπορεί να διασκεδάσει το διδακτισμό του με σαρκαστικό μαύρο χιούμορ. Υπερβολικά φιλόδοξη επιλογή, η οποία δεν μπορεί να εξασφαλίσει το «και την πίτα ολόκληρη και το θεατή χορτάτο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς