Τελευταία Νέα

Γνωρίστε 10+2 καλλιτέχνες με σημείο αναφοράς το Ρέθυμνο που καταθέτουν ψυχή μέσα από το έργο τους

Κατηφορίζοντας την Αγορά του Ρεθύμνου στην αγαπημένη μας βραδινή βόλτα, συναντήσαμε  μια Ομαδική Έκθεση Βυζαντινής Αγιογραφίας και Ζωγραφικής από καλλιτέχνες με σημείο αναφοράς το Ρέθυμνο.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο «Κέντρο Τεχνών» της οδού Εθνικής Αντιστάσεως στον αριθμό 84 και έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον αρκετών φίλων της τέχνης.

Εκπλαγήκαμε ευχάριστα από την αρμονική συνύπαρξη της κοσμικής ζωγραφικής με την αγιογραφία, την χρήση διάφορων ευφάνταστων τεχνοτροπιών, αλλά και πιο παραδοσιακών, όπως και με τα ανάγλυφα έργα, αλλά και με το ταλέντο της ρεαλιστικής και τόσο ζωντανής και αισθαντικής απεικόνισης!

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 20 Αυγούστου 2018 και την επιμελήθηκε ο ζωγράφος, Νίκος Γλυνιάς.

Εκθέτουν αλφαβητικά οι εξής καλλιτέχνες:

Νίκος Γλυνιάς, Νίκος Ζαμπετάκης , Απόστολος Θεοδωρακόπουλος, Γιώργος και Χριστόφορος Καραβιώτης, Μιχάλης Νικάκης, Εμμανουήλ Νικολουδάκης, Χαράλαμπος Ουρανός, Σοφία Πολυμίλη, Σρέκο Ραντούλοβιτς, Εμμανουήλ Ρουκούδης, Νικόλαος Ρουσσάκης και Ελευθερία Συριανόγλου.

Για το φιλότεχνο κοινό η έκθεση λειτουργεί κάθε απόγευμα από τις 19:00 μ.μ. μέχρι τις 22:00 μ.μ. (Κυριακή κλειστά).

Νίκος Γλυνιάς – Με ποιότητα και σεβασμό απέναντι στην τέχνη και τον άνθρωπο

Με σεβασμό απέναντι στην τέχνη του κάθε Ρεθυμνιώτη και κυρίως απέναντι στον άνθρωπο, μια ομάδα καλλιτεχνών που απαρτίζεται από αγιογράφους και ζωγράφους, επιδιώκει να διεγείρει την περιέργεια του θεατή με γνώμονα την ποιότητα.

Ο Νίκος Γλυνιάς, ανέφερε ότι υπάρχουν άνθρωποι στο Ρέθυμνο που διέπονται από καλλιτεχνικές ανησυχίες και αυτό είναι που ωθεί αυτή την παρέα καλλιτεχνών να διαδώσουν στο κοινό ένα μήνυμα. “Δες” λοιπόν, διότι πρόκειται για μια προσωπική δουλειά αρκετών καλλιτεχνών που με βάση τον ρεαλισμό και το ανθρωποκεντρικό στοιχείο κατάφεραν να αποδώσουν πινελιές σε έργα ζωγραφικής και αγιογραφίας που τα κάνουν ξεχωριστά.

Μέσα στο φάσμα όλης αυτής της προσπάθειας ο Νίκος Γλυνιάς ανέφερε ότι μέσα σε αυτή την έκθεση υπάρχει η συμμετοχή ενός μεγάλου Σέρβου ζωγράφου, του Σρέκο Ραντούλοβιτς. Η συμμετοχή του στην έκθεση είναι πολύ σημαντική, διότι ενισχύει το συναίσθημα που θέλησε η ομάδα συλλογικά να αποδώσει στο κοινό και το έχει καταφέρει με μεγάλη επιτυχία με τα μουσειακά έργα ζωγραφικής από την προσωπική του συλλογή που αποπνέουν όλα τα χαρακτηριστικά που διέπουν αυτή την έκθεση.

Άποψη έργου του Σρέκο Ραντούλοβιτς:

Νίκος Ζαμπετάκης – Η Αγιογραφία μετουσιώνει τον άυλο κόσμο σε πνευματικό

Η Βυζαντινή Αγιογραφία είναι που έχει κερδίσει τον Νίκο Ζαμπετάκη, καθώς η σεμνότητα, η πνευματικότητα και η μεγάλη κατάνυξη που αποπνέει η τεχνική της τον ώθησαν να ασχοληθεί σε βάθος. Έχει φοιτήσει σε δύο ιδιωτικές σχολές και ενασχολείται εκτενέστερα εδώ και έξι χρόνια με την αγιογραφία.

Ο Νίκος Ζαμπετάκης δηλώνει θαμπωμένος από αυτό το είδος αγιογραφίας, το οποίο όπως μας εξήγησε δεν έχει καμία σχέση με την κοσμική ζωγραφική, αλλά μετουσιώνει τον άυλο κόσμο σε πνευματικό. Αυτό φαίνεται καθαρά στα πρόσωπα κάθε εικόνας που έχει δημιουργήσει, καθώς η απόδοσή τους εστιάζεται στην πνευματικότητα, ενώ εμφανώς δεν τηρούν την απόλυτη φυσική αρμονία.

Οι τεχνικές, τα χρώματα και τα σχήματα δίνουν τη θεία λάμψη στο αποτέλεσμα, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτό το είδος είναι φυσικά υλικά, όπως το ξύλο που πρέπει να “διεργαστεί” κάποιος πρώτα σε αυτό και οι σκόνες αγιογραφίας που είναι υλικό που παράγει η φύση. Ως συνδετικό υλικό χρησιμοποιείται το αβγό, το ξύδι και ο αγιασμός, ενώ τοποθετείται χρυσός στην επιφάνεια προτού επέμβει κάποιος με χρωματισμούς.

Απόστολος Θεοδορακόπουλος – Από τη συντήρηση των έργων στη δημιουργία προσωπικής συλλογής

Ο Απόστολος Θεοδορακόπουλος ως συντηρητής έργων τέχνης βρέθηκε αντιμέτωπος πολλές φορές στη ζωή του με εικόνες που τον θάμπωσαν και του ξύπνησαν την καλλιτεχνική του έκφραση. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επηρεάστηκε αρκετά από την εργασία του, καθώς και από έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας που μάλιστα κάθε φορά που του δινόταν η ευκαιρία, αντέγραφε ώστε να καταφέρει να χτίσει τη δική του προσωπική συλλογή.

Η κάθε εικόνα που προσπαθεί να αποτυπώσει γίνεται είτε σε καμβά με ακριλικά χρώματα, είτε σε σοβά κατάλληλα προετοιμασμένο, είτε με τη μέθοδο της κηρόχυτης ζωγραφικής. Στη συνέχεια θα χρειαστεί να αποδοθούν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως είναι η ιλαρότητα, η ηρεμία, η σοβαρότητα και η δύναμη που μπορεί να αποπνέει η κάθε εικόνα.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία από ένα καλό γνώστη της Ιστορίας της Τέχνης είναι ότι οι πρώτες αγιογραφίες στην Ελλάδα ξεκίνησαν με πρότυπο τα νεκρικά πορτραίτα της Αιγύπτου έως ότου εξελιχτούν περισσότερο. Μάλιστα, ο Απόστολος Θεοδορακόπουλος, κατάφερε να δημιουργήσει ένα αντίγραφο του Χριστού με τη μέθοδο της κηρόχυτης ζωγραφικής που αποτελεί μια από τις πρώτες απόπειρες απόδοσης του προσώπου του και βρίσκεται στο Όρος Σινά.

Γιώργος και Χριστόφορς Καραβιώτης – Μια προσευχή, μια αναζήτηση από το ορατό προς το Θείο

Ο Γιώργος Καραβιώτης ενασχολείται πάνω από 30 χρόνια με την αγιογραφία της κρητικής σχολής και μαζί του ακολουθεί ο γιος του, Χριστόφορος.

Πρώτη λέξη που εξέφρασε τα συναισθήματά του για την τέχνη, ήταν η αγάπη. Στη συνέχεια εξήγησε ότι όλη η διαδικασία ολοκλήρωσης ενός έργου λειτουργεί για αυτόν ως προσευχή. Η προτροπή του προς τους νεότερους είναι ότι ασχολούμενος κάποιος με την τέχνη αυτή, παράλληλα, μπολιάζεται και με παιδεία. Ωστόσο, η τέχνη της αγιογραφίας είναι μια ιδιαίτερη ενασχόληση για αυτόν, καθώς θεωρεί ότι μπορεί να βοηθήσει ακόμη και στη δόμηση ενός χαρακτήρα.

Η όλη διαδικασία που χρειάζεται κάποιος ώστε να ολοκληρώσει ένα έργο χρωματίζοντάς το, είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μια αναζήτηση από το ορατό προς το Θείο. Ο ίδιος πιστεύει ότι τον βοηθάει να δει καθημερινά πράγματα, από μια διαφορετική σκοπιά που ίσως είναι καλύτερη. Σε γενικές γραμμές υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια από τον ίδιο για μια αναζήτηση προς το καλύτερο, μέσα από την “Εικόνα”, την οποία έχουμε βιώσει από μικρά παιδιά.

Ευαγγελία Νικάκη, αδελφή Μιχάλη Νικάκη για τον αδελφό της – Ένας αυτοδίδακτος λάτρης της τέχνης

Η Ευαγγελία Νικάκη, εκπροσωπόντας τον αδερφό της, Μιχάλη Νικάκη, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αθήνα, αλλά έχει καταγωγή από το Ρέθυμνο προσπάθησε να αποδώσει με λόγια όσο καλύτερα γινόταν το έργο του.

Περήφανη για τον αδερφό της που για πρώτη φορά συμμετείχε σε έκθεση στη γενέτειρα πόλη του, εξήγησε ότι πρόκειται για έναν αυτοδίδακτο λάτρη της τέχνης, κάτι που φάνηκε ήδη από τα μαθητικά του χρόνια. Την εποχή εκείνη ήταν δύσκολο να σπουδάσει κάποιος τέχνες, όμως στην πορεία της ζωής του, μετά από τις σπουδές του στον τομέα της Ψυχολογίας κατάφερε να αφοσιωθεί σε αυτές μέσω της ζωγραφικής. Ταξίδεψε σε όλη την Ευρώπη και παράλληλα με την πάροδο των χρόνων κατάφερε να ολοκληρώσει κάποια έργα τέχνης τα οποία έχουν αγοραστεί από ιδιώτες.

Στην έκθεση υπάρχουν κάποια από τα πρώτα του έργα που είχε δημιουργήσει στην Πορτογαλία, καθώς και το έργο “Η ψυχή που φεύγει στον ουρανό”, το οποίο θεωρείται περισσότερο εξπρεσιονιστικό, παρά ρεαλιστικό. Τα έργα αυτά τα έχει δωρίσει στην αδερφή του, η οποία είχε την επιθυμία να φανεί έστω και ένα μικρό μέρος της δουλειάς του Μιχάλη Νικάκη, σε παλιούς φίλους και συμμαθητές του στο Ρέθυμνο.

Εμμανουήλ Νικολουδάκης – Δίνοντας ξανά ζωή σε παλιά ξύλα

Για τον Εμμανοήλ Νικολουδάκη, η τέχνη της αγιογραφίας αποτελεί μια ξεχωριστή ενασχόληση. Τα υλικά που επιλέγει αφορούν κυρίως τα παλιά και ταλαιπωρημένα ξύλα που στη συνέχεια τους δίνει ζωή με χρώματα και ιμιτασιόν χρυσό. Ο Εμμανουήλ Νικολουδάκης, εξήγησε ότι χρειάζεται μια καλή προεργασία στα ξύλα, προτού ξεκινήσει να τα χρωματίζει. Αυτό οφείλεται στο ότι είναι αρκετά ταλαιπωρημένα και πρέπει να καθαριστούν πολύ καλά, ώστε να μην παρουσιάσουν προβλήματα που θα αλλοιώσουν το έργο, κυρίως δε να μην υπάρχουν ζώντες οργανισμοί που θα μπορούσαν να βλάψουν το ξύλο.

Η τεχνική που χρησιμοποιεί, θεωρείται κάπως πιο σύγχρονη και το αποτέλεσμα είναι πιο κατάλληλο για διακόσμηση παρά για τοποθέτηση στην εκκλησία.

Χαράλαμπος Ουρανός – Οι νέοι μας να βρουν διέξοδο στην τέχνη

Ένας άνθρωπος που βρέθηκε στο Ρέθυμνο, έπειτα από μετάθεσή του και στην πορεία το αγάπησε, διότι τον ενέπνευσε καλλιτεχνικά. Ο Χαράλαμπος Ουρανός, εξήγησε ότι ενθουσιάστηκε όταν βρέθηκε στο Ρέθυμνο και θαμπώθηκε με τη γραφικότητα που διέπει την παλιά πόλη. Αυτό τον οδήγησε στην ενασχόλησή του με πίνακες από παλιά κτίρια του Ρεθύμνου, κατασκευασμένα με μικτές τεχνικές.

Ο Χαράλαμπος Ουρανός κάνει χρήση σε ακριλικά, τέμπερα, ξύλο και φελλό και με αυτό τον τρόπο αποτυπώνει με ένα εν μέρει τρισδιάστατο τρόπο εικόνες από κτίρια της παλιάς πόλης. Μάλιστα, ένα από αυτά έχει βραβευτεί στην Αθήνα και στο Ηράκλειο και αφορά παλιά κτίρια του Ρεθύμνου που στην πορεία εμπνεύστηκε και το, δρόμο τον μετέτρεψε σε… λιμάνι.

Παράλληλα, ενασχολείται με την αγιογραφία και ο λόγος που συμμετέχει στην έκθεση είναι για να ωθήσει τους νέους να ασχοληθούν με κάποια μορφή τέχνης.

Σοφία Πολυμίλη – Με την αγιογραφία κερδίζω ηρεμία ψυχής

Έπειτα από αρκετές τέχνες που ασχολήθηκε η Σοφία Πολυμίλη, αναφέρει ότι η αγιογραφία την κέρδισε περισσότερο. Με τη ζωγραφική επίσης, τα καταφέρνει πολύ καλά, όμως αυτό που κερδίζει είναι ηρεμία ψυχής και αυτό είναι ανεκτίμητης αξίας.

Εύχεται ο κάθε άνθρωπος να καταφέρει να βρει μια τέχνη που να τον εκφράζει και αν κάποιος θελήσει να σκεφτεί ότι δεν θα τα καταφέρει, τότε καλύτερα να… δοκιμάσει πρώτα!

Εμμανουήλ Ρουκούδης – Με αγάπη για την αγιογραφία και το… ψηδιφωτό

Η τέχνη της αγιογραφίας έχει μια μαγεία ανέφερε ο Εμμανουήλ Ρουκούδης, ο οποίος χρησιμοποιεί την παραδοσιακή τεχνική με στιλβωτό χρύσωμα. Όπως μας εξήγησε, στην αγιογραφία το χρύσωμα των εικόνων ξεκίνησε με αυτή την τεχνική, ενώ σταδιακά με τα χρόνια διαφοροποιήθηκε ο τρόπος επιχρύσωσης μιας εικόνας.

Έτσι, δημιουργήθηκε η ανάγκη από τον Εμμανουήλ Ρουκούδη να χρησιμοποιήσει την παραδοσιακότερη τεχνική της αγιογραφίας, ενώ το αποτέλεσμα είναι η δυνατότητα διακοσμητικών στοιχείων μέσω χαρακτικής πάνω στο χρύσωμα των εικόνων, όπως είναι τα φωτοστέφανα και αυτό γιατί η ποσότητα του χρυσού είναι διπλάσια ή ακόμα και τριπλάσια σε πάχος με τη συγκεκριμένη τεχνική.

Ωστόσο, πέρα από τις αγιογραφίες ο Εμμανουήλ Ρουκούδης ασχολείται και με το ψηφιδωτό, το οποίο εξηγεί ότι είναι μια αρχαιότατη τέχνη που συναντάμε  από την Υστερομινωϊκή εποχή. Μάλιστα, περήφανα εξηγεί ότι τα πρώτα δείγματα ψηφιδωτού φαίνεται να ξεκίνησαν από την Κρήτη, ενώ θεωρείται μια καθαρά ελληνική τέχνη.

Νικόλαος Ρουσσάκης – Αγιογραφία και πνευματικότητα στο Θείο συναίσθημα

Ως υιός ιερέα και αγιογράφου, ο Νικόλαος Ρουσσάκης ασχολήθηκε από πολύ μικρή ηλικία και ο ίδιος με την αγιογραφία. Δεν είναι μόνο τέχνη η αγιογραφία, αλλά όχι και μοναχά πνευματική, θεωρεί ο νεαρός αγιογράφος. Πειραματίζεται με το χρώμα, με τα υλικά, έχοντας αναζητήσεις που θέλησε να εκφράσει με σεβασμό στην τέχνη.

Από νηπιακή σχεδόν ηλικία με αυτό το βίωμα της αγιογραφίας από τόσο μικρή ηλικία, επέλεξε με τα χρόνια να αφιερωθεί στην μακεδονική σχολή της αγιογραφίας, ενώ προσπαθεί να συγκερνά την ιερή τέχνη της αγιογραφίας και την πνευματικότητα, έτσι ώστε να δημιουργείται το Θείο συναίσθημα.

Όσο για τους πειραματισμούς, θα πρέπει να υλοποιούνται μέσα σε κάποια όρια, έτσι ώστε να δίνεται ένα περιθώριο και στην καλλιτεχνική ανησυχία να εκφραστεί.

Έργα της Ελευθερίας Συριανόγλου:

Δείτε επίσης!

Ρέθυμνο – Είχαν στο σπίτι τους τα… ναρκωτικά

Κατασχέθηκαν περισσότερα από 30 γραμμάρια κάνναβης, ποσότητα κοκαΐνης και ζυγαριά ακριβείας Συνελήφθησαν, σήμερα το πρωί, …

Ρέθυμνο – Όπου να’ ναι, όπως να’ ναι, ό,τι να’ ναι…

Παράνομες καταλήψεις θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης Σε παράνομες συμπεριφορές και απαράδεκτες καταστάσεις οδηγεί …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Font Resize